Casc Antic Sense Barreres, CASBA

En aquesta imatge es poden veure dos estudiants, un d'ells en cadira de rodes i entrant per una porta a través d'una rampa i l'altre mesurant la inclinació de la rampa amb un inclinómetre.

L'equip de treball ha analitzat in situ l'accessibilitat física dels carrers i l'accés a 200 comerços i equipaments dels barris de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera del nucli antic de Barcelona i proposen millores viables per garantir-ne l'accessibilitat. Els mateixos estudiants han recorregut en cadira de rodes i amb antifaços les principals vies comercials d'aquesta zona, per poder posar-se en situació i comprendre millor les dificultats a l'hora de proposar les millores. Això els ha servit per indicar el grau d'accessibilitat dels elements estudiats, elaborar fitxes dels accessos als comerços o equipaments, analitzar l'accés existent i fer l'aixecament planimètric exhaustiu, des de l'òptica de l'adequació per a persones amb discapacitat. A més de sensibilitzar la ciutadania i el sector comercial, l'estudi serveix també per incidir en els òrgans polítics i gestors del districte pel que fa a la priorització de les actuacions d'accessibilitat.

Lideratge: Càtedra d’Accessibilitat.

Durada: 2013