LOCUS: Let's open cities for us. Programa intensiu ERASMUS 2007-2010.

Cadires de rodes en un carrer d'Evora durant un simulacre de discapacitat

Els tallers de LOCUS s’organitzen anualment i s’han portat a terme amb una durada de 15 dies en aquestes ciutats històriques: Tarragona, Girona, Eïvissa i Évora (Portugal). A cada taller hi assisteixen alumnes i professorat de les 9 universitats europees participants en el programa i s’organitza un treball en grups intentat combinar diversos orígens per fomentar la multiculturalitat, la pràctica de l’anglès, la millora de les habilitats comunicatives i l’aprenentatge cooperatiu. Aquests estudiants han d’analitzar els problemes particulars de la ciutat estudiada i han de proposar dissenys alternatius per millorar l’accessibilitat d’aquella realitat. Es promou també la simulació de les discapacitats per tal d’analitzar i entendre les necessitats de cada usuari, prenent consciència de les limitacions i possibles solucions en cada cas. No es tracta només de treballar la simple memorització de la legislació sinó viure-ho en pròpia experiència, entenent els hàbits i el sentit comú proporciona les respostes als problemes.

Lideratge:Escola Técnica Superior de Arquitectura del Vallès i Càtedra d'Accessibilitat, UPC BarcelonaTech
Participants:Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV), Fachhochschule Oldenburg/Ostfriesland/Wilhelmshaven (FH OOW), Ecole Nationale Supérieure d'Architecture de Montpellier (ENSAM), Università Mediterranea di Reggio Calabria. Facoltà di Architettura, Politechnika Krakowska (PK), Faculdade de Arquitectura da Universidade Técnica de Lisboa (FAUTL) , Universitatea de Arhitectura si Urbanism
Durada: 2007-2010
Finançat per: Organismo Autónomo Programas Educativos Europeos, Fundación Jesús Serra – Grupo Catalana Occidente.