L'accessibilitat de l'entorn universitari i la seva percepció per part dels estudiants amb discapacitat.

Taula plena de papers, fotos, un regle...

L'Observatori Universitat i Discapacitat està format per la Càtedra d'Accessibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya i per la Fundación ONCE. La finalitat de l'OUD és la de conèixer i analitzar la situació actual i futura de la discapacitat a les universitats espanyoles. L'OUD, a través de la realització d'una sèrie d'estudis anuals a l'àmbit de la discapacitat, l’accessibilitat i el disseny universal per a tots en les universitats espanyoles, es constitueix com una eina per conèixer, difondre i constituir la base sobre la qual diagnosticar i recolzar accions eficaces per a la millora de l'accés de persones amb discapacitat a la universitat i al mercat laboral especialitzat. El primer estudi de l'Observatori Universitat i Discapacitat és un estudi sociològic sobre l'accessibilitat de les universitats públiques espanyoles i de com és percebuda aquesta accessibilitat per part dels estudiants amb discapacitat. Es comprova el desenvolupament normatiu a nivell reglamentari en el que es regulen els drets dels estudiants amb discapacitat, així com l’aplicació de Plans d’Accessibilitat i la introducció d’altres actuacions concretes encaminades a afavorir les condicions d’accessibilitat. Pel que fa a les percepcions de l’alumnat amb discapacitat de la Universitat i la seva accessibilitat, es considera la dimensió físic - arquitectònica, els recursos tècnics i els serveis, així com respecte a la interacció social amb els diferents actors que intervenen en aquesta pràctica (família, pares, professorat).

Lideratge:Fundación ONCE
Participants:Càtedra d’Accessibilitat, Centre d’Estudis per a la Dependència de la UPC, Vía Libre, Universitat de Salamanca, Universitat d’Oviedo, Universitat de la Rioja, Universitat Carlos III de Madrid, Universitat de Murcia, Universitat de Castilla la Manxa, Universitat de Cantabria, Universitat de Jaen, Universitat de Granada, Universitat de les Illes Balears, Universitat de Navarra, Universitat de València Estudis Generals, Universitat de Lleó, UNED, Universitat d’Extremadura, Universitat del País Vasc, Universitat Autònoma de Madrid, Universitat de Santiago de Compostela. Universitat de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat d’Alacant, Universitat d’Almeria, Universitat Politècnica de Madrid, Universitat de Girona, Universitat Rovira i Virgili i Universitat Pompeu Fabra.
Durada: 2008
Finançat per: Fundación ONCE.
Idioma del document: Español

Obrir el document en una finestra nova.