Aprenentatge Servei a la Universitat- Experiències CATAC

Gràcies a l'èxit de l'edició EPS 2013, on vam treballar per facilitar el desplaçament autònom d'un nen amb parálisis cerebral, aquest curs hem engegat tres projectes més en modalitats diferents on s'aplica l'enfocament Aprenentatge-Servei.

European Project Semester (EPS)

5 estudiants Erasmus amb diferents especialitzacions treballen conjuntament en projecte multidisciplinari per dissenyar i construir un facilitador de la transferencia d'usuaris amb poca força a les cames.

Projecte Final de carrera de grau. (PFC- multidisciplinari)

Dos estudiants del Campus UPC de Vilanova i la Geltrú, de disciplines diferents, un d'enginyeria mecànica i l'altre de disseny industrial, treballen junts en el disseny i construcció d'un sistema mecànic que faciliti l'accés i control d'un dispositiu mòbil per comunicar-se i fe rus de la media per part d'una noia amb degeneració muscular.

Aprèn-Ensenya.

Modalitat on es fan petits projectes a canvi de entre 1 i 4 ECTs, s'està treballant en l'adaptació del recolza cames d'un bipedestador I en la finalització del joystick de barbeta del projecte EPS 2013.

Dins les assignatures de Grau

A aquests projectes semestrals també s'ha d'afegir les col·laboracions dels estudiants de l'assignatura ACIN a l'Hospital de Sant Joan de Vilanova i la Geltrú per remodelar el Jardí per a rehabilitacions físiques. Això és un exemple d'inici i continuació d'una proposta educativa de futur que inclou als membres de la comunitat en l'aprenentatge i que aporta el seu gra de sorra per a la millora de qualitat de vida de les persones.

Etiquetes: European Project Semester, Projecte Final de Carrera, Aprèn Ensenya, Persones amb discapacitat.