Subtitulació dels vídeos de les conferències del cicle "Disseny i la Geltrú"

Actualment, la presència de continguts multimèdia a Internet és extraordinària. Per diferent raons i finalitats; com estar informat, formar-se o entretenir-se; es poden obtenir una gran quantitat de vídeos de la xarxa. La creació de continguts multimèdia és constant i la seva distribució és massiva en plataformes distribuïdores, que a més, permeten compartir-ho fàcil i ràpidament a les xarxes socials.

Cal preguntar-se, aquesta informació pot ser gaudida per tothom? Una persona sorda no podrà conèixer la informació auditiva sinó és amb l'ajuda de subtítols així com una persona cega perdrà context i informació visual sense una adequada audiodescripció.

L'accessibilitat en aquest cas és especialment difícil d'aconseguir ja que en la majoria dels casos els reproductors no són accessibles i a més, la informació textual i auditiva necessària no està disponible. La generació de subtítols i l'audiodescripció té un cost important i per això és un escull a l'hora de presentar una web 2.0 amb continguts multimèdia accessibles per a tothom.

L'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú a través de la Biblioteca i la Càtedra d'Accessibilitat han endegat un projecte educatiu i col·laboratiu pel qual estudiantat del curs "Desenvolupament d'habilitats i atenció a persones amb discapacitat - Nivell Bàsic" podran obtenir crèdits ECTS per la realització de la subtitulació dels vídeos generats a partir de l'enregistrament de les conferències del cicle "Disseny i la Geltrú". Aquests vídeos estan disponibles a la Videoteca d'UPCommons, el portal d'accés obert al coneixement de la UPC.

Per a dur a terme aquesta tasca s'ha creat un manual que dóna a l'estudiantat una guia pautada per a poder generar continguts audiovisuals accessibles i de qualitat. Aquest projecte constitueix un pas més en el camí que està recorrent la UPC envers l'accessibilitat universal.

Segueix aquest enllaç per saber més sobre les jornades Disseny i la Geltrú (s'obrirà en una finestra nova).

Segueix aquest enllaç per saber més sobre el curs "Desenvolupament d'habilitats i atenció a persones amb discapacitat - Nivell bàsic.

Enllaç al vídeo de la conferència "El Disseny com a motor per a la innovació". S'obrirà en una finestra nova.

Enllaç al vídeo de la conferència "Disseny per a tothom ". S'obrirà en una finestra nova.

Enllaç al vídeo de la conferència "El Bon disseny s'ha de poder fer vell". S'obrirà en una finestra nova.

Enllaç al vídeo de la conferència "L'Hospital per a infants està per dissenyar". S'obrirà en una finestra nova.

Enllaç al vídeo de la conferència "El Disseny a la indústria del coneixement ". S'obrirà en una finestra nova.

Enllaç al vídeo de la conferència "Pensament creatiu i disseny ". S'obrirà en una finestra nova.

Enllaç al vídeo de la conferència "Disseny i Packaging ". S'obrirà en una finestra nova.

Enllaç al vídeo de la conferència "Gestió integral del projecte de Disseny". S'obrirà en una finestra nova.

Etiquetes: subtitulació, vídeos accessibles, contingut multimèdia, Disseny i la Geltrú, conferències, estudiantat, crèdits.